RECENZE: Ghost Rider - Spirit of the Vengeance

19. července 2013 v 13:27 | Mundia |  Recenze
Ráda bych vám dneska sdělila prostřednictvím mého amatérského hodnocení filmů či knih článek, ve kterém vám vysypu svůj názor na film Ghost Rider 2 - Spirit of the Vengeance. Tento film přišel do kin mám dojem loňský rok, nebo dokonce předloňský? Každopádně přelom roku 2011 a 2012 myslím.

Já měla tu čest podívat se na něj teprve před týdnem, když jsem si na něj vzpomněla. Po jeho shlédnutí jsem byla i docela ráda, že jsem ušetřila peníze za návštěvu kina. Horší film jsem snad v posledním roce ještě neviděla.

Po úspěšném prvním díle z roku 2007 tentokrát za kameru usedli režiséři Mark Neveldine a Brian Taylor. V kombinaci s hercem Nicolasem Cagem se tomuto výtvoru nedá říct jinak než že je to hotová kravina. Já si dovolím říct, že Ghost Rider 2 byl jen chabý pokus o vytvoření pokračování prvního dílu, o čemž svědčí mizerný a nesmyslný děj, primitivní myšlení všech postav (aspoň mě to tak přijde) a pokus "hrát jen na efekty".

Opět se nám v tomto díle vrací na scénu motocyklový kaskadér Johnny Blaze, který v minulém filmu upsal svou duši ďáblu za záchranu svého otce a lásky z dětství Roxannu (Eva Mendes). Po jisté době si ďábel přišel vybrat svou daň a Johnny přes den zůstává stále bláznem na motorce skákající z ramp, a v noci se mění na temného jezdce, který likviduje veškeré zlo, jež se v jeho blízkosti vyskytne.

Nyní Johnny musí zachránit malého chlapce před ďáblem, který (převtělený do herce Ciarána Hindse) hledá svého nového hostitele, jehož tělo by mohl využít pro přežití a opětovný růst moci. Toto je celá zápletka, a kvůli tomuto se rozpoutává honička. Ve filmu prakticky pořád někdo někoho nahání - Johnny hledá chlapce, najde ho, a poté Johnnyho s chlapcem a jeho matkou hledají zločinci, mezi něž patří i jeho nevlastní otec. Neustále se tady jezdí pustinami, aniž by bylo jasné proč, naprosto to postrádá logiku.

I přesto, že toto má být akční film, je v něm až podezřele málo akce. Jediné co člověka zaujme je Johnnyho sjetý smích, protože už zřejmě ze své moci propadá zoufalství. Což mě přivádí k tomu, že Johnny se před konce filmu zbaví své moci pomocí duchů, a poté zjistí jakou udělal strašnou chybu, protože jako člověk ďábla určitě neporazí.

Mezi tím co si vesele užívá svého bezstarostného života bez utrpení (berte s nadsázkou), chlapce ďábel našel a chystá se obřad, při němž má vstoupit do chlapcova těla. Větší nesmysl jsem v životě neviděla, chlapec již pod lehkým vlivem ďáblovýh kouzel najednou zjišťuje že má vlastně část jeho moci, a opět Johnnymu vrací jeho moc pro jeho zničení. Ano, ďábel je zničen, chlapec zachráněn, načež Johnny Blaze zjistí, že cítí anděla, takže z temného rudě žhnoucího jezdce je anděl žhnoucí modře, který nás navštíví v dalším díle.

Celkově musím říct, že Ghost Rider 2 je odfláknutá kravina pánů režisérů, akce skoro žádná, postavy naprosto chaotické, dialogy primitivní, a celkovým dojmem film nepůsobí ani nijak honosně. Režiséři se snaží o styl šílené akce a chaosu, ale divákovi to nepřinese žádný zážitek na příštích 5 let. Uvidíme co nám přinese třetí díl.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.